O Bir Klasik: Bailey's Kokulu Fincan Kenarı Kurbikleri

O bir klasik! Gerçekten. Gün yoktur ki ansızın gelen bir arkadaşa fincan kenarında ikram edilmesin. Hani çocukken bazı komşularımızın evine ne zaman gitsek cam kavanozdan hep aynı kurabiyeler çıkar ya, benim cam kavanozumdakiler de bunlar :) İlk denememde sadece hindistancevizli yaparken zamanla tarçın, zencefil, muskat ne varsa içinde denendi... Hepsinde de ayrı ayrı güzeldi. Taa ki bir gün Bailey's içerken "Buldum! Buldum!!!" diye kendimi mutfağa atıp tarife biraz da Bailey's eklememe kadar! Böylece altın vuruş gerçekleşti. İçine Bailey's eklendiğinde pişerken mutfaktan yayılan ve tüm evi dolduran o kokuyu duyabilseniz... Sanırım, bu nedenle bu kurabiyeyi yapmayı yemekten daha çok seviyorum. Piştikten sonra Bailey's tadını alırken zorlanıyorsunuz. Sonuçta, karşımızdaki tatlı mı tatlı hafif mi hafif bir İrlanda likörü... Bir gün Jack Daniel's ya da rakıyla denersem piştikten sonra tadının sertliği hakkında sizi aydınlatırım. Şimdiye kadar denememiş olmamın tek nedeni eşimin içkiyi kurabiyelerle kendi tabiriyle boşa verdiğime dair inancı :) Bailey's evde benim tekelimdeki bir içki olduğundan ve genellikle benden başka içen de olmadığından hem içip hem kurabiyelerimi kokutabiliyorum.
O zaman tüm Bailey's severlere gelsin :



Bailey's tatlılığında günleriniz olsun...
Sevgiyle,
Yeliz

Yorumlar

Popüler Yayınlar