Cafe Fernando- Vanilya Çubukları

Geçtiğimiz günlerde hiç üşenmedim, hava 37 derece iken Göztepe'den çıktım Eminönü Kapalıçarşı'ya gittim. Neden mi? Cafe Fernando'nun hemen hemen bütün tariflerinde karşıma çıkan ve tarifi yapmamı imkansız hale getiren Vanilya çubukları için...

Giderken en az 20-30 tane almalıyım diye düşündüm. Bir kısmıyla votka alıp özüt yapacağım tabi, mantıklı...

Sonra ilk dükkana adım atıp vanilya çubuklarınızı görebilir miyim dedim. Sarıp sarmaladıkları çekmeceden çıkarmaları uzun sürdü. O an acaba bu kadar saklandığına göre kaç para ki diye içimden geçirdim. Nitekim, ilgilenen arkadaşlar tanesinin 6 tl'den satıldığını söyledi de, elime dahi almadan çıktım ve diğer dükkanları dolaşmaya başladım. Nereye gittiysem 5 tl altını da göremedim. Umutsuzca 2-3 tane alıp evime döndüm.

Sonra, kitapta anlatıldığı gibi tohum çıkarttığım ilk denemem başarı ile sonuçlandı ve ben de Instagram'da paylaştım. Özellikle, altın değerinde olduğunu da yazdım yazıda. Sonra yorumlar geldi. Meğerse ağır tabirle ben biraz kazıklanmışım. Hemen burnumun ucu olan Küçükyalı'da 2,5 tl'den satılıyormuş, Diyarbakır'da ise 1 tl! Neyse, dersimi aldım. Ben bir daha Kapalıçarşı'dan almam. Ama bunun dışında, o aldığınız vanilya esanslarını, tozlarını unutun arkadaşlar. Gerçek vanilya bambaşka. Ve kesinlikle vazgeçilmemesi, ikame edilmemesi gereken bir şey.

vanilya özütü

Vanilya çubuğunu açıp içinden vanilya tanelerini (havyarı) çıkarmak hiç zor değil aslında. Ben bile tek seferde yaptıysam inanın epeyce kolay. Aynı zamanda bu çubuğu başka bir tarifte sütte kaynatarak yeniden kullanma şansım da oldu. Ve gerçek vanilya ile yaptığım kurabiyeler lezzette ciddi fark yarattı!

Kitaptan denediğim bir tarifi de yakında paylaşacağım. Gerçi, tarif veremeyeceğim ama görüntüler de yetecek bence :)

Sevgiler...

Yorumlar

  1. Cafe Fernando'yu alınca vanilya çubuklarını da almak zorundayız demek. Ankara'da nerede satılır ki? Şimdiden araştırmak gerek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) Zaten ben bloğunu da okurken bu vanilya çubuklarına takıldığımdan çoğu tarifi hep erteliyordum. Artık kitabı alınca şart oldu dedim, almışken en iyisi kesin Kapalıçarşıdadır dedim, yola düştüm :) Ben ucuza bu işi halledersem sana da haber ederim. Birlikte alırız.

      Sil
  2. aha göztepe'li..

    kapalı çarşı - mısır çarşısı yabancı turistler(vakvaklar) içindir ama; 'yerse' yani... her ülkenin vakvak pazarı vardır malum; bizimkinin de tarihi yarımada..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, hep diyorum hiçbir yerden kazık yemedim hayatımda şu Eminönü'nden yediğim kadar... Hele İzmir'den de demez mi bizimkiler, orada şu ucuzmuş bir bakıver... Yok, ucuz olan bir şey varsa bile ben turist gibi algılandığımdan bana hep üç katı!

      Sil
  3. birkaç sene önce paket vanilyaların aslında vanilya olmadığını öğrendiğimde koşarak gidip almıştım aktardan:) hala bir vanilya özütü yapamadım ama cafe fernandodan alınan tavsiyeyle içini kullandığım çubukları atıyorum toz şeker kavanozunun içine herşeyde kullanıyorum o şekeri.nasıl güzel bi koku ve aroma alıyo bildiğin toz şeker anlatamam..ayrıca o fiyat nedir izmirde 1.5 tl:( neyse vanilyayı aşırı sevdiğim için çenem açıldı ama sustum artık :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dediğiniz gibi özüt yapamadım :) Daha uygun fiyata bulursam votkanın içine atıp özüt haline getireceğim umarım. Kullandıklarımı toz şekerin içine attım arada bir açıp kokluyorum, hakikaten muhteşemler :)
      Vanilyayı ben de çok seviyorum, inşallah uygun fiyata alırım ve bir daha toz vanilya kullanmam.
      Ellerinize sağlık & Sevgiler :)

      Sil
    2. Merhaba
      İzmir'de vanilya çubuğu bulamıyorum. Nereden aldığınızı yazabilir misiniz?
      Teşekkürler

      Sil
    3. Merhaba,
      Ben İstanbul'dan satın aldım, artık İzmir'de yaşamadığım için nerede bulabileceğinizi bilmiyorum ama aktarlarda yok mudur ki, Kemeraltı'nda? Ya da belki internette bulabilirsiniz.
      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar