Pasta: So Long and Thanks for all the fish! (Drinks!)

otostopcunun galaksi rehberi pasta


Otostopçunun Galaksi Rehberi ki kendisi başucu kitaplarımdan biridir ve şüphesiz okuduğum en komik kitaptır.

Yirmi üçüncü bölümde der ki:
"Tuhaftır, yunuslar Yerküre gezegeninin yıkımının yakın olduğunu çok uzun zamandır biliyordu ve insanoğlunu tehlikelere karşı uyarmak için pek çok girişimde bulunmuşlardı, ama iletişim kurma çabalarının çoğu toplara vurmak ya da lezzetli lokmalar karşılığında ıslık çalmak gibi eğlendirme çabaları olarak yorumlandı, onlar da sonunda pes edip Vogonların gelişinden kısa süre önce kendi olanaklarıyla Yerküre'yi terk ettiler.
Yunusların bıraktığı en son mesaj da yanlış yorumlanmış ve ıslıkla Amerikan Milli Marşı'nı çalarken çift ters takla atarak bir halkanın içinden geçmeleri şaşırtıcı karmaşıklıkta bir numara olarak değerlendirilmişti, oysa mesajın aslı şöyleydi: Elveda ve bütün o balıklar için teşekkürler."

Bu kitabı, bloğumda da defalarca bahsettiğim İstanbul'da karşıma çıkan en sevdiğim insanlardan, arkadaşlarımdan biri sayesinde tanımıştım. Sonrasında başka ortak kitaplarımız oldu. (Düğümlere Üfleyen Kadınlar, Kurtlarla Koşan Kadınlar...) ama Otostopçunun Galaksi Rehberi'nin yeri hep ayrı olarak kaldı.

Ben kitabı kendimi anlattığım her yerde anlattım. Bakınız (Benim Hikayem, Hakkımda ve Instagram hesaplarımda :))
Çünkü, o meşhur cümleyi yıllar önce kurmuşum kurumsal hayata:
"Elveda, ve bütün o balıklar için teşekkürler"
en yakın arkadaşa veda pastası

Şimdi o cümleyi kurma sırası Ayşegül'deydi.
Hem bir anda, hem de aslında yıllar süren bir planlama ile sonunda hayaline ulaştı.
İngiltere'ye gitti.
Gözümüz biraz yaşlı ama onun için sonuna kadar mutlu... Bir veda yaptık iki ara bir derede. Ben de birlikte içilen onca kadehin anısına, biraz Sıla konserine (Vur kadehi ustam!) ama çokça Otostopçu Galaksi Rehberi'ne ithafla bu pastayı hazırladım. Aylar önce bir benzerini Pinterest'te görmüştüm, ama önüne yazdığım "So long, and thanks for all the drinks!" ile konuya cuk oturdu.
kadeh pasta

Instagram'da onun için yazdığım veda yazısında son bir cümle kurmuştum. "Benim seni özleyeceğim kadar bizi özleme..." diye. Çünkü, anladım ki, bir kadın diğer bir kadının karakterini, zekasını ve kalbini böyle çok severmiş bir gün... Dilerim dileğim gerçek olur ve yeni hayatı neşe ve güzelliklerle doludur.

En yürekten sevgiyle...
Yeliz

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar