DIY mi, O da Neymiş?

Diy fikirleri/projeleri ile tanışmam Pinterest'te gördüğüm Diy kategorileri sayesinde oldu. Henüz bilmeyenler için Pinterest, İngilizce Pin+Interest kelimelerinden oluşuyor. En temel mantıkla, sevdiğiniz görselleri kategoriler halinde etiketleyebiliyorsunuz. Örneğin, evlilik hazırlığındasınız ve "wedding" yazarak diğer kullanıcıların bu kategori altında birleştirdiği fotoğrafları inceleyerek ilham alabiliyorsunuz, etiketleyebiliyorsunuz. Kendi kategorilerinizi yaratıp isterseniz kendi resimlerinizi de ekleyebiliyorsunuz. Özellikle, internette araştırma yapmayı seven ve belirli hobileri olan insanlar için çok kullanışlı bir uygulama. Ben vaktim oldukça, sugarcraft, crossstitch, tea time gibi kategorileri inceleyip kendi projelerimi de planlıyorum. Merak edenler için Pinterest profilim tıkk tıkk

Diy nedir derseniz... Diy İngilizce "Do it yourself"in kısaltması. Türkçe, "Kendin yap" olarak çevirebiliriz. Özellikle İngiltere'de çok yaygınmış ve hatta birçok televizyon programı diy projeleri ile ilgiliymiş. Bizde de blogger'lar arasında oldukça yaygın bir kategori. Çok güzel projeler üretenler de var, yabancı blogger'ların çalışmalarını Türkçeleştirip kaynak sunanlar da... Pinterest'te pinlediğim birkaç kare de fikir vermesi için aşağıda...

diy pinterest

diy lamba

diy kazak yaratıcı fikirler

Aslında, "kendin yap, eldekileri değerlendir" fikrine çok yabancı değiliz. Annelerimizin gençlik yıllarına baktığımızda, hemen hemen her evde bir Singer dikiş makinasının olmaması pek olası değil. Ayrıca, aynı yaş grubunun, atılması gereken çoğu şeyi, bu benim işime yarar düşüncesiyle saklamaları da çok olası :) İşte, Diy fikirleri de bunların yaratıcılığa dönüşmüş halleri.

Bu yazıyı neden yazdığıma gelirsem... Ben de kendi çapımda bir Diy projesi yaptım.

kartpostal postcrossing

Eski bir düğün davetiyesini, üstüne kalp motifi işleyerek aynı ölçüde kestiğim etaminle kapladım. Kartpostal olarak Postcrossing (Postcrossing de ayrı bir hikaye ama artık başka bir yazıya :) ) üzerinden el yapımı kartpostal seven bir üyeye (taa Polonya'ya) gönderdim. Sizce nasıl olmuş?

Sizin de benzer fikirleriniz ya da çalışmalarınız varsa benimle paylaşmanızdan mutluluk duyarım.

Sevgiyle,
Yeliz

Yorumlar

Popüler Yayınlar