Feng Şhui

Herkese merhaba, mutlu haftalar,

Geçtiğimiz hafta bloğumdan uzak kaldım. Yazacak çok konu olmasına rağmen bazı konularda yazmam gerekiyor ki hiç elim gitmiyor. Emek hırsızlığı, fikir hırsızlığı çok canımı sıkıyor. Elbet bir yazımda değineceğim ama şimdilik değil.

Geçtiğimiz cuma günü, Tavsiye Evi'nin yine harika bir etkinliği olan Ayşegül Ekti'nin konuşmacı olarak yer aldığı Feng Şhui seminerindeydim. Feng Şhui hakkında bildiklerim dergilerden okuduklarımla sınırlıydı. Semineri dinlerken de, "Keşke bunları evlenmeden bilseydim de, eşyalarımı ona göre seçseydim." diyecek kadar bilgisizliğime üzüldüm.

feng şhui

Feng Şhui, çok geniş kapsamı ve alanları olan eski bir Çin öğretisi. Rüzgar ve suyun taşıdığı enerji anlamına geliyor.

Çin astrolojisi ve yeni yılı bizimkilerden farklı. 18 şubat yeni yılken, her yeni yıl ayrı bir burçta oluşuyor. Mesela bu sene zorluklarıyla, zorlayıcı etkileriyle bilinen tahta at senesi imiş. Dolayısı ile bu yıl doğan çocuklar da tahta at çocukları.

Feng Şhui'den faydalanmak için elinizde bir pusula ile evinizin haritasını çıkarmalı ve o senenin köşeleri neresi ise öğretiye uygun düzenlemelisiniz. (Mesela, bereket köşesinde bir çöp kovası ya da wc varsa yandınız, kazandığınız para çöpe gider ve hiç birikim yapamazmışsınız. :) )

Öncelikle bazı genel bilgileri paylaştıktan sonra, evin en önemli bölgesi olan yatak odasını ayrı bir başlıkta özetleyeceğim.

* Evimizin hiçbir noktasında köşeli mobilyalar, objeler kullanmamalıyız. Evet, Feng Şhui minimalist stille uygun bir öğreti değil. Kare ya da dikdörtgen koltuklar, masalar enerji akışını bloke ederek, tartışmalar ve uzlaşamamalara neden olabiliyor. Bir nevi, keskin köşeli ruh hali anlayacağınız. Bu nedenle, mümkün olduğunca daha oval ve yuvarlak hatlı mobilya seçimlerinde bulunmalıyız. Şansa bakın ki benim tüm evim köşeli mobilyalarla dolu. :(

* Diyelim ki, siz de benim gibi talihsiz bir seçimle tüm mobilyalarınızı köşeli seçtiniz, blokajları azaltmak için yuvarlak kırlentlerle ortamı dengelemelisiniz.

* Ayna kullanırken çok dikkat etmemiz gereken bir obje. Arkasında ne varsa ona pencere açıyor. Mesela, benim evim gibi bir eviniz varsa kilo almanız kaçınılmaz çünkü holdeki aynanın arkasında mutfak var ve o ayna salonumdaki yemek masasına bakıyor. Bir farklı örnek de komşularımız. Diyelim ki, bir duvarınızda ayna var ve o aynanın arkasında da yaşlı ve hasta bir komşunuz. Şimdi orada ayna kullanarak evinize hastalık kapısını açmış oluyorsunuz. Aynanın arkasında bina yok ve bir mezarlık varsa da ölüm getirebiliyor. Gördünüz mü, ayna silah kadar tehlikeli! Bence evlere ayna almamalıyız. :)

Kaynak: Google

* Evimizin hiçbir odasında ölü olan hiçbir şeyi tutmamalıyız. Ölü bitkiler, ölmüş yakınlarımızın resimleri. Diyelim ki, o fotoğrafı tutmak istiyoruz. O halde mümkünse bir şömine üstüne ya da çevresinde mumlar olan bir alana koymalıyız ve ara sıra o mumları yakmalıyız. Ölüm enerjisini böylelikle ısıyla dengelemiş oluyoruz.

* Eski olan her şeyi atmamız gerek. Eski dergiler, kullanmadığımız eşyaları depolamamalıyız. Biriken enerjiler, dengeleri bozar ve negatif yönde çalıştırır. Bu nedenle, mümkün olduğunca yalın evlerimiz olmalı. (Bunu duyduğuma hiç sevinemedim, hiç!)

* Her yeni yılda, evin bereket köşesine kimsenin göremeyeceği bir bereket kavanozu hazırlamalıyız. (Bunu yeni yılda -şubatta- anlatırım. Bu senenin bereket yönü kuzeybatı imiş ama 2015'te değişecek.)
Kaynak: Google

* Banyolarımıza ve tuvaletlerimize gereksiz anlam yüklememeliyiz. Orası bir boşaltma, temizlenme ve arınma mekanı. Gereksiz hiçbir obje, dağınıklık, gazete, kitap, vs. oraya girmemeli. Klozet kapağını ve tuvaletin kapısını her zaman kapalı tutmalıyız.

* Çocuk odalarında, pembe erotik ve romantik bir renk olduğundan önerilmezken, bir bebeğin en önemli ihtiyaçlarından olan güvenlik hissini sağladığı için mavi renk seçimi uygun bulunuyor. Çok isterseniz, lila gibi renklerle dengelersiniz ama pembe odalar küçük kadınlar yaratacağından masum bebeğiniz için önerilmiyor.
Kaynak: Google

Yatak Odası:

* Yatak odası obje seçimlerimizde, ister bekar ister evli olalım göz önüne alacağımız ilk kural, alacağımız her objeyi, eşyayı bu odaya çift olarak almamız. Yani bir mum almak istiyorsanız aynısından iki tane alacaksınız ki odada çift düşünce hakim olsun. Tabii hayatınız boyunca bekar kalmak istiyorsanız durum farklı :) Aynı şekilde bu durum evliler için de öğretiye göre hayati önem taşıyor.

* Yatak odasında asla ayna kullanmıyoruz.  Arkasındaki alana pencere açmasının dışında neyi alırsa onu çoğaltıyor. Diyelim ki, yatağınızın karşısında bir ayna var, ayna sizi çoğaltacağından çokeşliliğe geçişinizi sağlayabilir. Bu nedenle, ayna kullanılmaması çok önemli. İlla kullanacaksanız, uyumadan önce üstüne bir örtü örtmelisiniz.

* Yatak odanız mümkün olduğunda sade ve temiz olmalı. Bu odanın iki amacı olmalı. Biri uyumak, biri de birliktelik yaşamak. Bunun dışında benim gibi sabahları ya da geceleri yatakta kitap okuyanınız varsa orası bir kütüphane değilmiş, enerjiyi düşürürmüş, kitaplar hemen salona :)

* Yatak odanızda, abartmamanız koşulu ile canlı çiçek kullanabilirsiniz.

* Yatağınızın yanına yine çift olmak koşulu ile, aşkı simgeleyen kumrular, kuğular gibi objeleri koyabilirsiniz.

* Giysi dolaplarımızın yatak odası içinde olması bir talihsizlikmiş. Dolapların amacı depolamak olduğundan, enerji akışını engelleyebilen bir durum. Aynı durum, fazlası ile ebeveyn banyolu yatak odalarında da var. Mümkünse böyle bir ev almamak, aldıysak da onu bir paravanla örtmek gerekliymiş.

Şimdilik burada bırakıyorum ama Feng Şhui hakkında anlattıklarım bu öğretide okyanusta bir damla. Dolasıyısı ile, yakında bir kitap ve bir pusula alarak evin köşelerini ve bu köşelere uygun olarak yapılması gereken değişiklikleri gerçekleştirmeyi planlıyorum. Aynısını sizin için de öneririm.

Sonuçta, hepimizin evindeki huzur ya da huzursuzluk hayatımızın tüm alanlarına etki ediyor ve dengeleri bozuyor. Bu nedenle ev için yapılmış en küçük iyileştirmenin hayatımızda büyük farklar yaratabileceğine inanıyorum. Sizlere de bu yazıyla ışık tutmuş olabilmeyi diliyorum.

Sevgiyle...
Yeliz

Yorumlar

  1. Çok inanmıyorum aslında böyle şeylere. Kendimizi bu yönde koşullarsak bu anlattıkların olabilir. Hep olumsuz bunu yaparsan böyle olur filan. Neyi beğeniyorsam öyle mutlu olurum anlayışı olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da bir bakış açısı tabii ki.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Tatlım nasıl da sevdim bu yazını. Tam zamanında gönderdin. Bir kaç yıl evvel bende bi hayli bilgi edinmiştim. Bu aralar tekrar bilgilerimi tazeleme ve iş, ev düzenleme hevesim gelmişti. Çokkk teşekkür ederim. Bu bilgiler hazır yazılı ise bana gönderebilirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyla ablacım,
      Faydalanmana çok sevindim. Hazır değil ama istersen bu yazıyı bir word e kopyalayabilirsin. Ben en kısa zamanda başka yazılar da ekleyeceğim inşallah. Kitap araştırmasındayım. Düzenleyelim bir an önce evlerimizi :)

      Ben teşekkür ederim. Kocaman sevgiler...

      Sil
    2. Yelizim ilginç bişey aktarmak isterim. Senin yazından tam bir gün önce yıllardır odamda duran ölmüş patronumun resmini artık kaldırsam sanki bişeylere engel mi acaba diye düşünmüştüm. Bir yanımda vicdan borcu gibi o resim dursun demesine rağmen kendimi resmi kaldırmaya hazırlıyordum . ( Bir olay bu kadar düşünülür ve vakit ayrılırsa düşün beni :))) Şu ana itibariyle yerimden kalkıp çerçeve bozulacak ve resim albüme konacak. Senden tek ricam yön bulma konusunda ayrıntılı bilgi. Pusulanın yönleri ve evin konumunun yönünde tıkanıyorum. Sıkı takipçin olmaktan mutluyum.

      Sil
    3. Leyla ablacım, çok teşekkür ederim öncelikle. Okuduğunu bildikçe ben de daha büyük bir mutlulukla yazıyorum. Evinizde, işinizde ölü çiçek bile tutmamalısınız diyor feng şhui dolayısı ile kaldırman yararlı olabilir. Ben de bu eğitime gitmeden önce evde çatlamış birkaç obje vardı sevdiğim çıkınca hepsini attım. Hatta eski bir arkadaşımın aldığı anahtarlıkla evimin kapısını açıyordum evlendiğimden beri, artık o dostum hayatımda olmasa da ve o anahtarlık defalarca düştü kırıldı, içindeki aynası çatladı hepsini tamir ettim. Sonra da farkındalığım artınca kendime kızdım, ben bu anahtarlığın bana anlatmaya çalıştığını nasıl anlamam diye -ki giriş kapısı çok önemliymiş, enerji oradan girermiş- hemen çöpe attım benim yadigarı :)
      Yön konusunda ise aydınlanmak için bir kitap okudum kafam iyice karıştı. Çünkü bize eğitimde yönlerin her sene değiştiği söylendi, kitapta ise sabitmiş gibi anlatılıyordu. O kitabın özetini yazacağım yakında ama yön konusunda eğitimi veren danışmana mail göndereceğim. Sonuçları sana da yazarım.
      Kocaman sevgiler...

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş,bizimle paylaştığın için teşekkürler :)
    Sanırım benim de evimi baştan aşağı değiştirmem gerekecek :) İlk kitap siparişimde bir Feng Shui kitabı edineceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de en kısa zamanda alacağım, yani belki tamamını uygulamak çok zor ama hiç olmazsa en kritik bilgileri hayata uyarlasak, bereket köşesine çöp kovası koymasak mesela :), bu bile çok işimize yarayabilir :)
      Sevgiler...

      Sil
  4. Yeni ev kuracak biri olarak dehsetle okudum. Amanin ne yapacagim oldum resmen. Hemen bir kitap bulmaliyiz. Yazi cok ise yarar olmus gercekten. Genel hatlari ogrenmis oldum. Elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, faydalandıysanız ne mutlu bana :)
      Ben yandım siz yanmayın, ev kurmadan okuyun önleminizi alın :)
      Sevgiler...

      Sil
  5. Yaaa ben köşelerin her sene değiştiğini, aynaların bu özelliğini bilmiyordum. Şu an ağlamak istiyorum :( yeni ev kurarken bunların hepsini uygulamak lazım. Bir de yatakta kitap okunmaması gerektiği çok fenaymış :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yatakta kitap okumayacağız da ne yapacağız yani di mi :) Benim de gıcık olduğum bir konu o. Bunca yıl okumuşum şimdi nasıl okumayacağım. Ayrıca burada yazmadım ama benim ilaç dolabım yatagımın yanında. Onu oradan taşımadığım sürece hastalıklar yakamı bırakmazmış, al kronik allerji! Hala taşıyacağım ev içinde başka yere. Annem ne reiki ne feng şhui bilir kadın kaç yıl önce onlar orada durursa hep hasta olursun demişti bu arada. Biz Türk kadınlarının genetik bilgeliği :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar