Bir Tall Cake Macerası...

İlk tall cake denememi geçtiğimiz ay Unilever ONEHRTEAM organizasyonu için gerçekleştirdim. Pasta 50 kişilikti. Katlı olmasın istedik, katlı olmayınca da bu kişi sayısında iki seçeneğimiz kalıyor geriye. Ya ucuz düğün salonu pastaları gibi dikdörtgen ve 5-6 cm'lik upuzun pastayı süsleyeceksiniz ya da gerçek anlamda bir kule inşa edeceksiniz.

keskin kenar pasta

Bir kule inşa etmenin zorlukları:

1. Pastanın çökme ya da dağılma ihtimali... Üst üste o kadar kek, krema ve ganajı koy, ardından bak bakalım kulenin alt katları çöküyor mu duruyor mu?

2. O kadar keki aynı hizada yerleştirmenin zorluğu. Pasta en ufak hatanızda Eiffel Kulesi olabilir!

3.  Bu pastayı meyveli yapmanın zorluğu... Hem nemli olacağından, hem de keskin kenar yapmak istediğimden epeyce zor!

4. Pastayı, ganajla keskin kenara uygun sıvama... Boyun kıran!

5. Pastada kullanılacak kilolarca şeker hamurunu yoğurma ve merdane ile açma evresi... Gözümden yaş gelmedi desem bu koca burnum uzar :)

6. Pastaya şeker hamurunu giydirmenin zorluğu... İmkansıza yakın.

7. Bu pastayı keskin kenar yapmanın zorluğu... Zor, epeyce zor.

Bu pastayı taşıma ve servis etme zorluğunu ise kaleme almıyorum, çünkü bu işlemleri gerçekleştirenlerin fikirlerini alma cesaretinde bulunmadım :)

Neyse, umarım neredeyse iki günü alan süreci size iyi anlatabilmişimdir :)

Şimdi tatatataam diyerek kuleyi sizinle paylaşıyorum.

keskin kenarlı kek
Yapım aşaması...

keskin kenar pasta

Harika bir etkinlikti ve benim için harika bir deneyimdi. Bu etkinlik için hazırladığım kurabiye ve cupcakelere ise başka bir yazıda değineceğim.

Sevgiler...

Yorumlar

  1. Ellerine göz değmesin vallahi çok becerikli hatunsun ;) Tü tü tüüü maşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemcim yaa bayıldım o ne güzel dilekmiş :) Unutmamak için tüm gün cümle içinde kullanacağım :)
      Sevgiler...

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor maşallah :) Denemeye kalksam yapabilir miyim. Hiç sanmıyorum :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben bu işi yapıyorum diyenlerin bile zorlanacağı bir şey tall cake yapmak. Bence hiç uğraşmayın :)
      İstanbul'da yeni yerleri sizden öğrenecek gibiyim. Hoş geldiniz...
      Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar