Buttercream Dünyasına Giriş

Yeni bir yazı dizisi ile karşınızdayım. Bu yazıyı yazmak için aylardır zaman yaratabilmeyi bekliyordum. Bugün tüm gün ay boşlukta, yani gezegenler bugün iş güç yapmayın kendinizi dinleyin diyor. Ben de ne zamandır ihmal ettiğim bloğumun kapısını çaldım. Umarım sizin de okuyacak zamanınız vardır.

 buttercream cupcake

Öncelikle, ilk sorumu soruyorum: Şeker hamurlu pastalardan/cupcakelerden sıkıldınız mı? Bir kutlamada şeker hamurlu pasta gördüğünüzde, kötü bir tasarımsa eğer, gördüğünüze pişman oluyor musunuz?
Cevabınız, evet biliyorum.
Şeker hamurlu pasta tasarlamayı benim kadar seven insanlar bile bazen bu işin bir alternatifi olmalı diyebiliyor. Açıkçası, çok uzun süredir o alternatifin peşindeydim ama Türkiye'de sevilecek bir şey bulamıyordum.

Şeker hamurlu pastalara karşı değilim, asla ve katiyen :) Çalışmaktan inanılmaz keyif alıyorum ve sadece çalışmaktan keyif alacağım pasta siparişlerini kabul ediyorum. İşte bu kilit noktası. Estetik kaygı her tasarımcıda yok. Kendi tasarımlarını her siparişi kabul ederek koruyamıyorlar. Bir çizgi oluşturamıyorlar. Gibi gibi... Uzatabilirim.

Daha önce buttercream pastalarla ilgili bir giriş yapmıştım bloğuma. Ama o zaman buttercreami sadece ganaj gibi bir kaplama olarak kullanıyordum. Oysa şimdi, buttercreamin de sanata dönüştüğü noktadayız. Buttercream'den sıkma duyları ile çiçekler yapabiliyoruz.

 buttercream

Buttercream nedir?

- 'Buttercream' yağlı krema demek aslında. Peki neden ben krema demiyorum da buttercream diyorum. Sanırım daha karizmatik geldiğinden :) Şaka şaka... Kremadan çiçekler dediğimde sanki hiç sevmediğim krem şantiden yapmışım gibi hissediyorum. Bu nedenle buttercreami kullanmaya devam edeceğim izninizle.

- Buttercream; tereyağı, yumurta akı ve toz şekerle yapılan bir krema. Farklı hazırlama yöntemleri var. Temelde bu yöntemler üç ana gruba ayrılıyor:
* Swiss Mereng 
* French Mereng
* Italian Mereng
Farkları da merengin hazırlanış şekli. İçlerinde en temel sayılanı ve basit olanı Fransız merengi. 

- Buttercream, çok lezzetli bir krema. Biraz şekerli ve çikolata sevenlerin kapalı olduğu bir lezzet olabilir ama benim gibi bitter çikolatadan başkasını yemeyen birini bile bağımlısı yapabilir. Tamamen bir sürpriz.

Bence, bu kadar bilgi yeter :) Şimdi ben buttercreamden neler yapmışım onları paylaşma zamanı :)
Bir de bloğumda bir başlık açacağım buttercream pastalar için, becerebilirsem elbette. Çünkü pastalarda ne kadar başarılıysam teknolojide o kadar gerideyim :)
Sevgiyle... 

Yorumlar

  1. Ben burada Negro'ya talim edeyim sen orada buttercreamlerden bahset reva mı bu Yeliiizzz? ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. No chocolate&buttercream no cry Sinem :)))
      Vicdan azabından ölüyorum sipariş sonrası kalanların tadına bakarken ya da çöpe atarken iki ucu da ayrı eziyet. Sabah gözümü açar açmaz bir kurabiye yedim, gece yatarken de tadına bakma bahanesiyle iki tane yemiştim. Vicdan azabından ölücem :(
      Bir de negro iyidir, of çaya batır batır ye :) <3 <3 <3

      Sil
  2. :))) Di mi? Ben de bir şey eksik diyordum. Çay yapmaya gidiyorum <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha, çok tatlısın :) Ben de kalkıp kahve yapayım. Afiyet olsun canım <3

      Sil
  3. nefis bir şeydir bu bayılırım ama yapması da zor bana göre..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekniğini öğrendikten sonra bir zorluğu yok aslında :) Terapi gibi üstelik çok da keyifli...

      Sil
  4. İnsan tereyağdan yapılıyor deyince, çok yağlı mı oluyor acaba diye düşünüyor. Ama hazır aldığımız kremalarda kim bilir neler var. Çok seviyorum buttercream tasarımlarını. Merakla takipteyiz efendim.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tereyağından yapıldığı için şanslıyız, yurtdışında genellikle tadı çok kötü olan bir yağdan yapılıyormuş :)
      Türkiye'de de ucuza ürün çıkarmak isteyenler tereyağından uzak duruyorlar. Bu nedenle dışarıda bir şey tüketirken artık yağlı falan demeden tereyağlı bir ürün yiyebiliyorsam mutlu oluyorum. :)
      Çok teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  5. Pastaları merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz beklettim öyleyse sizi ama en kısa zamanda yayınlıyorum :) Çok teşekkür ederim ilginize...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar