Okudum: Dudaktan Kalbe

Dudaktan Kalbe, yine bir Reşat Nuri Güntekin eseri. Reşat Nuri Güntekin, rahmeti bol olsun, benim en sevdiğim yazarlardan. Bu nedenle bu kitabını da elime alırken, akıntıya kapılıp okuyacağımı tahmin ettim, nitekim öyle de oldu.

Dudaktan Kalbe, 2014 yılında okuduğum ilk kitap oldu.

"Uyumak mı? Uyku bedbahtlar, hastaların nasibi, anne... Bütün ruhuyla yaşayan mesut insanlar niçin uyusun?.. Biliyor musun, daha bu saatlerde dünyada daha güneşleri batmamış, yahut ay aydınlıklarına gark olmuş memleketler var. Orada Kenan'ın parçalarını çalıyorlar, senin oğlunun lisan ve kalbiyle dertlerini söylüyorlar, ağlayıp gülüyorlar... Artık ölümlerden bile korkum kalmayacak anne... Ben, sırf kendi kuvvetimle talihsizliğimi mağlup ettim, anne... O kadar ıstırap çektim... Nihayet talih bana güldü... Saadetimle için için yanıyorum."

Dudaktan Kalbe Reşat Nuri Güntekin

"Anlıyorum ki Leyla beni vaktiyle çok yıkmış, kalbimi harabeye çevirmiş... Sevda şimdi kalbimden dudaklarıma çıktı... O, artık birini ötekinin unutturduğu buselerle bir nağme, bir tebessüm gibi yalnız dudaklarımda yaşayacak... Mamafih belki de mesut olmak için de asıl çare budur: Sevdayı dudaklardan öteye bırakmamak, zehir gibi kalbe inmesine izin vermemek."

Bu arada, daha önce Çalıkuşu ile ilgili bir yazı yazmıştım. (Tıkk Tıkk) Çalıkuşu'nu hala izlemeye devam etsem de, açıkçası, benim yıllar önce elimden düşürmediğim güzelim Çalıkuşu romanı olarak değil de, sevdiğim oyuncuların oynadığı, nostaljik bir aşk (bilmiyorum ki aşk mı demeli o da muamma?) hikayesini izler gibi izliyorum. Adı Çalıkuşu olmasaydı keşke diyorum. Bu gidişle Feride ancak üçüncü sezonda Zeyniler'e gidecek, İzmir ve Kuşadası günleri bile es geçilecek sanırım. Aynı hisse geçenlerde denk geldiğim Dudaktan Kalbe dizisinde de kapıldım. Sadece 10 dakika izleyebildim. Bir yandan da, ne yazık ki romandan filme ya da diziye uyarlanan her güzel eserin kaderi değiştirilmesi diyorum. Ek hikayeler, karakterler, olaylar eklenmek zorunda bir bakıma, ama bu romanı çok seven okuyucularını üzüyor ve tatmin etmekten uzak oluyor ne yazık ki.

Neyse, konumuza dönersem, Dudaktan Kalbe, harika bir roman. Tavsiyelerimi sunarım.

Sevgiler...

Yorumlar

  1. ÇOK SEVDİĞİM YAZARIN EN SEVDİĞİM KİTAPLARINDAN BİRİ.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Reşat Nuri'nin eserlerini okumayanlar çok şey kaybediyorlar bence.

      Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar