Kitap Okuma Hedefim Tutacak mı?

Merhaba kitapseverler, gerçek dostlar, kitap kurtlarım, nasılsınız?

Geçen sene yeni yılda bloğuma bir yazı yazmıştım ve vikitap sayfasında kendime bu yıl için koyduğum kitap okuma hedefini belirtmiştim. Sanki günlük tutar gibi her okuduğum kitabı da siteye girdim bu yıl içinde.


Bir ara site çöktü gerçi, hiç hoş olmadı, iki üç aylık data silindi ama neyse ki bu yazıyla bir demet fotoğrafımı sunduğum Instagram hesabım var. Ben de oradan paylaştığım kitaplara bakıp bakıp yeniden girdim:)


Bu arada, iyi ki Instagram var. Çünkü, en sevdiğim şey kitap temalı fotoğraf paylaşmak. Yani %100 öyle diyemem ama gerçekten okurken paylaşmak, beni sürekli kitap okumak ve bundan keyif alacağım ortamı yaratmak için motive ediyor. Ayrıca, kitap okuyan bir insanın fotoğrafının dünyanın en iç ısıtan fotoğraflarından olduğunu düşünüyorum.
Eminim, hala birçok kişi Instagram kullanmıyor ya da hesabımı takip etmiyor. Onlar için son zamanların en iyilerini derledim. (Bana nesi Yeliz dersiniz, doğrusunuz :) Hadi basın x işaretine :))


Kaç hedefim vardı söylemeyeceğim ama kasım ayında bir de baktım ki, ooo nerede 15 kitap okursam tutacak ve 15 kitap okumak için 5 haftam var. Normal şartlarda olabilir elbette ama en yoğun iş çıkarmanız gereken döneme denk geldiyse haydi geçmiş olsun. Seneye inşallah :)

Yine de pes etmedim. Elimden geldiğince tam randımanla kitap okudum. Hatta benim güzel arkadaşım (kimmiş o) bana doğum günü hediyesi harika bir mühür göndermişti, oturdum mührü de bastım okuduklarıma. İyice gaza geldim :)


Benim hedef tutar mı bilmem çünkü 9 kitabım ve 15 günüm var! Ama bunun için yarışmak da güzel.

Sizler ne alemdesiniz? Kaç kitap okudunuz?
Bizden adam olur mu ne dersiniz?
Hayır, ama sürekli okuyorum ben, neden sayı çoğalmıyor :)


Kitap&kahve kokulu günler hepimize...

Not: İnternette kitap görseli aratıp bu fotoğraflarıma sağ tık yapmak isteyen kişi, iznim olmadan onu yaparsan hiç hoş sonuçları olmaz.

Yorumlar

  1. Ben de öyle her sene hedefler koyuyorum kendime ama sonuç hüsran oluyor :) Okuma Şenliklerine katılıyorum ki daha fazla gayretle daha çok kitap bitirebileyim diye. Bir nebze faydası olsa da hedefleri bir türlü tutturamıyorum yine de. İşler güçler bırakmıyor yakamı :( Şööyle emekli olup kitaplara gömülesim var. Bu arada Instagram'da seni bulmaya gidiyorum şimdi. Yukardaki fotoğrafların çok hoş. Bayılıyorum böyle iç açıcı kitap fotoğraflarına, ben de çekip koyuyorum okuduğum kitapların fotolarını bazen ama benimkiler güzel olmuyor, ben beceremiyorum :( Sıkılıyorum ben; açıyı ayarla, ışığı hesapla, rengine uygun obje bul. Emek istiyor biraz. Böyle güzel fotoları görünce de "helal olsun" diyorum. Sana da "helal olsun"... Kendime de dönüp "tühh Allah kahretmesin seni" diyorum :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk zamanlarda ben de çok sıkılıyordum fotoğraf çekerken uğraşıp durmaktan. Aman canım amaç kitap okumak mı fotoğraf paylaşmak mı, bununla uğraşacağıma bir kitap daha okurum valla diyordum :)

      Ama sonra çok iyi kitap galerilerinde dolaştım ve aslında kitabı okumak kadar okuyan insanları görmekten de çok keyif aldığımı, adeta bir sanat olduğunu fark ettim. Açıkçası hala beğenmiyorum fotoğraflarımı. Beş yüklüyorum, üç siliyorum sonra burada ışık olmamış burada açı olmamış, o kadar kitap okuyorsun Allahın cezası neden bu imla kelime hatalarını yapıyorsun paylaşırken diye :)
      Üstelik kimse için yapmıyorum bunu, amacım sadece baktığımda iç açıcı ve başkalarına da olumlu enerji yayan, yüreklendiren kareler görebilmek :)
      Bu nedenle pes etme hiç, öyle deme, senin gözünden de nasıl yansıdığını görebilmeliyiz :)

      Ben bir zamanlar özel sektörde çalışırken ve her gün iki yaka arasında tıka basa dolu metrobüste gidip gelirken (ve her gece mesaiye kalıp evden çıkış saatim 6-gece dönüşüm 10 iken) metrobüste, metroda iki günde Yüzyıllık Yalnızlığı bitirmiştim. Düşünüyorum da, o tempoda nefes almamı sağlayan o kitaplarmış. İnsan hep tutunmalı bir şeylere. Ama bazen de insan kendini disipline edemiyor işte. Doğru düzgün sipariş almadığım halde yılın ilk beş ayı "Tutunamayanlar" ile geçti mesela. Üstelik severek ve bırakmak istemeyerek okumuştum. Bu nedenle, hedefler ve kişisel motivasyon artırıcılar önemli diyerek upuzun mektubumu sonlandırıyorum :))))
      Harika kareler gelecek eminim ayrıca :)

      Sil
    2. Şu an kendimi çok motive olmuş hissediyorum, Boğaz'a gidip martıların fotosunu çekip sonra da sayfalar boyu tag yaparak IG'a koyasım geldi :)))

      Sil
    3. Ahahaah:) Bence de :) Ben sürekli tetikteyim bak, hiç affetmiyorum :)

      Sil
  2. Ben de kitap okumayı çok seviyorum ve faydalı buluyorum.Bu aralar Sherlock holmes'u okuyorum ancak sınavlardan zaman kalmıyor.Köyde sabahın 6 sında kalkan emekli amcalar gibi huzurlu sessiz yalnız bir ortam bulsam iyi olurdu herhalde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) O amcalar gibi olacağımız döneme o kadar çok şeyi erteliyoruz ki, sanırım o gün geldiğinde onu mu yapsak bunu mu derken elimizden hiçbir şey gelmeyecek. Dün gece kitap okumayı çok seven halam son aldığı kitapları bana verdi mesela. Gözleri artık %30 görüyormuş. Eziyete döndü onun için okumak. Bu nedenle, fırsatını bulduğumuz her an okumalıyız bence. O yaşa gelince bizim yaşımızda bir yazman bulup kendi öykülerimizi yazdırırız :)

      Sil
  3. Herkesin kitap okuyamama konusundaki dertleri benzer anladığım kadarıyla :) Bi de şımardım çok teşekkür ederim. Bak şimdi siparişlerin arasında kapıyorsun fotoğraf makineni yeni etkinliğe katılıyorsun. İstanbul'dan ne fotoğraflar çıkar kim bilir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katıldım sanırım ben ona :) Sağolsun arkadaşta deli fikirler var, biri bitecek derken başkasına sürüklüyor bizi :)

      Mühürümle aşk yaşıyorum neredeyse duvarlara basıcam ben onu :) Ben çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Kitap bir ihtiyaç benim için. Bazen çok, ama bazen az.
    Bir haftada 2 kitap okuduğum da oluyor, 2 ayda bir kitap okuduğumda.
    Son dönemlerde okuduklarımı daha çok özümsüyorum sanki, öyle hissediyorum.
    Sayı değil en önemli kriterim, içime sinmesi, beni etkilemesi.
    Ama çok okumanın da zararı yok elbet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle.

      Hayat boş kitaplar okumak için çok kısa. Ama çok okumadan da bizim için hangilerinin boş ya da dolu olacağını ilk bakışta anlamak hiç kolay değil.

      Ama fark ettim ki, bu hayatta her şeyi akışına bırakıyorum. Canım isterse aynı gün iki kitap bitirip sonraki üç ay okumuyorum mesela. Oysa, kitap okumak bir ruh haline bağlı olmamalı. Bu bir ihtiyaç. -Herkes için değil elbette. Bir başkası kitap benim hobim ama tiyatro, sinema vs. bence bir ihtiyaç diyebilir.- Bu bir yılda kendimi disipline etmek ve okuma alışkanlıklarımı gözlemlemek istedim. Fark ettim ki, satın almayı çok seviyorum ve her zaman aynı anda 4-5 kitap okuyorum açgözlülüğümden. Skor için değil hem de, sadece bunu ruhumun bir açlığı olarak gördüğümden.

      Ama, bir hedef koymaksızın, ruh halime ve tesadüflere dayalı okuma alışkanlığı kitap okumanın benim için bir hobi olmasına neden oluyordu. Yüzmek, ahşap boyamak, etamin işlemek bir hobi olabilirdi, ama kitap.

      Sadece skor amaçlı okumamak için de geçen yıl başında bu yıl tanımak istediğim yazarları belirledim. Oğuz Atay'la tanıştım mesela, ilk beş ay sadece Tutunamayanlar'ı okudum.
      Sonra Tezer Özlü girdi hayatıma. Hiçbir zaman etkisinden kurtulamadığım bir kadın tanıdım.
      Yusuf Atılgan eklendi sonra. Türk Edebiyatı'nı tanıdım, sevdim.

      Bu nedenle sayı mı özümsemek mi dersek, her ikisi de derim düşünmeden. En azından benim için böyle :)

      Sil
  5. Yeliz'cim ben de vikitap ve goodreads'te ayni hedefi koymustum fakat fazla atmisim bu sefer. Vikitap yerine goodreads' kullaniyorum artik. Daha bir donanimli sanki. Yeni yilda okuma hedefim var fakat öncelikle hedefim su "Evde ki kitaplar bitmeden yeni kitap almiyoruz." :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu anda bende sadece evdeki kitapları okuyorum. Düşün yazın güneşlenirken okumak için aldığım tatlı hayat tadında bir kitabı bile kışın battaniye altında acılar içinde okudum, artık yarım kitap istemiyorum ben diye. :) Elimdekilerin çoğu bitti, şimdi birkaç ödül beni bekliyor sona gelirken :)
      Ben de üyeydim goodreads'e ama nedense vikitapta devam ettim. Şimdi bütün bilgileri de girdim ona taşınmak çok zor geliyor :) Pek donanımlı bir site değil ama idare edicem. Seneye daha mantıklı hedefler koyalım o halde :)

      Sil
  6. Bende kendim her okuduğum kitabı excel sayfasında takip edip, bir önceki yıla sayfa sayısını kıyasliyorum. Takipteyim sizi ınstagram da. .. @torpidoguzeli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğunuzu takip etmek istedim ama eklenti çalışmıyor :( Düzeltebilirseniz kitap yorumlarınızı takip etmeyi ve üye olmayı çok istiyorum :)

      Excel'e yazmak da mantıklı. Aslında Tutunamayanlar'ı okurken aynısını düşünmüştüm. Sayı baz alındığında sayfa anlamında 10 kitaba bedeldi. Ama daha sonra Tezer Özlü'ye geçip incecik kitaplarında anlattığını özümsemek için günler harcadığımda o da tek kriter olmamalı o halde dedim :)
      Bu sene ben de sizin gibi yapayım bu durumda. Hem sayfa sayısı hem de kitap sayısı olarak tutayım. Bakalım 2015'te hedef tutacak mı :)

      Sil
    2. Excel'e yazmak cok güzel bir fikir, hic aklima gelmemisti. Bende yaparim belki bu sene.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar