Yeni Yıl Hediyesi: Kitap Kurtları ve Çekiliş Sorunsalım

Herkese merhaba,

Geçen hafta günlerim kitap kurtları hazırlamak ve pasta figürleri çalışmakla geçti. İlk çalışmalarımdan biri de yeni yılda arkadaşlarına kitap kurdu hediye etmek isteyen Saime Hanım içindi.


Kitap kurtlarını ilk figürlediğimde kurt oldukları vurgulansın diye yanına elma koymuştum. Aslında kitap kurduna elmayı siparişlerde dahil etmemiştim. Bu siparişte, fazla figür göz çıkarmaz hadi onları da ekleyeyim, diyerek Saime Hanım'a elmalı kitap kurtları gönderdim. Her zamanki gibi harika ve çok sevimli oldular.


Yeni yıla kaldı 8 gün! Belki siz de benim gibi kimseye hediye almadınız ve almayacaksınız da :) Yapmayın! Ben ne zaman hediye alacak vaktim olmadığından ve yeni yılda da kimse ile görüşemeyeceğim için hediye almasam ya bir kargo gelir ya bir arkadaşım çat diye hediye getirir ya bir aile büyüğümden bir jest gelir ezilir büzülürüm "Ama hani almıyorduk bu sene hediye!" diye :) Şahsen sırf o duyguyu tatmamak için bolca yeni yıl kurabiyesi ve kitap kurdu hazırladım :) Herhangi bir sürprizde direkt onları hediye edeceğim ama bu sizinle benim aramda bir sır olarak kalsın olur mu :))


Bir de bir insanın gönlü benim gibi zengin olmasın! (Kendimi övmeyi hiç sevmem :))

İki aydır hediye yağmuruna tutmak istiyorum takipçilerimi! Hem de öyle böyle değil! Deli deli fikirler var aklımda. Burada bir çekiliş, facebook hesabımda bir çekiliş, instagramda iki çekiliş! Evet yanlış duymadınız :) Bunları yapmamak için resmen kendimi zor tutuyorum.

Neden yapmıyorsun derseniz işte o konuda uzun uzun kafamda deli sorular var. Birincisi ben emek yoğun bir iş yapıyorum. Sadece emek yoğun da değil, maliyeti de çok yoğun bu işlerin. Bu kadar hediye vermek ciddi bir rakamı ayırmak ve bu hediyeleri hazırladığım sürede başka iş almamam demek.

İkincisi ise, katılım. Çekilişlerin iki ana amacı var. Birincisi, var olan ve müşterin olan ya da ürünlerinden henüz satın almamış ama seni beğenerek takip eden takipçilerine bir teşekkür etmek. İkinci amaç ise, hedef grubun olan potansiyel profillere ulaşmak. İşte bu ikincisi ne yazık ki gerçekleşmiyor. Bir çekiliş başlattığımda göreceğim ki katılanların çoğu fake hesap, yani çekilişler için açılmış sahte hesaplar. Onlara iki üç günlük emeğimi elbette hediye etmeyeceğim. Ama çekiliş sonucu açıklandığında zaten azınlıkta olan gerçek profiller de kazanamadığını görünce çekip gidecek ve kendimi kullanılmış hissedeceğim :)

Yine de geçen sene iki çekiliş yapmıştım. Biri bloğumda (Tıkk Tıkk) diğeri instagramda (Tıkk Tıkk). Bloğumda dilek anahtarını hediye etmiştim ve katılım çok azdı. Bu da beni üzmüştü.
Bu sene ne versem diye sorduğumda da (Tıkk Tıkk) yorum yazanlar "etamin" dedi. Ona da ayrı şaşırdım. Çünkü ben bir yıl boyunca bloğumda etamin hediye etmemin yanlış bir fikir olduğuna inanmış ve tekrarlamayacağım diye düşünmüştüm.

Son kararın ne derseniz, sanırım sadece eğlencesine bir çekiliş yapacağım. Yani çok beklentiye girmeden ve beklentiye sokmadan. O nasıl olacaksa. :)

Bakalım, bir iki güne çıkar kokusu :)

Yorumlar

  1. ben bu bloglararası hediyeleşme, çekiliş gibi aktiviteleri sevemedim bir türlü..:)..ama şu kurabiyeler harika görünüyor..renkli şeker hamuru denemelerine ne zaman başlayacağım bilmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevmiyorum. O kadar sevmiyorum ki bir yanım vermek istese diğer yanım tutuyor işte. Aslında hediye vermenin kötü bir yanı yok. Bir teşekkür, iyi dilek niteliğinde. Ama bunu abartıp sürekli hale getiren ve tüm bloggerlara yorum olarak çekilişime katılın tacizinde bulunan bloggerlar bana çok basit geliyor. Zaten, bana gelin, bloguma uğrayın, beni takip edin yaklaşımları beni bloğumdan bile soğutuyor. Bu nedenle, o ince sınırda küçük bir hediye etkinliği istiyorum, kimseyi zorlamadan, hediye vermek için vermeden. Yani öyle ince bir şey olmalı ki, hiçbir çıkarı olmadan bu bloğu iki yıldır ilgiyle takip eden kişiler var. Ve belki hiç sipariş vermeyecek olsalar da yaptığım işi, yazdıklarımı seven kişiler. İşte hedef kitlem onlar aslında, onlara küçük bir teşekkür için yakın zamanda bir etkinliğim olacak :)

      Sil
    2. İşte aradığım yanıt buydu, çıkarlar beklentilerin önüne geçmemeli öyle değil mi..Biz bloggerlar ne bekliyoruz,,yazılarımız beğenilsin, okunsun, arada bir fikirler belirtilsin..bu kadar..güzel yüreğine dokundum..sevgilerimle..

      Sil
  2. Hediye vermek güzel tabi.
    Ama hediye vermek için 1538 tane şart konuluyorsa fersah fersah kaçıyorum ben.
    Aktif olmayan bir sürü takipçiyi ne yapayım diye düşünüyorum ben.
    Etamin de emekli bir hediye hakikaten;)
    Kurtlar da zuuuper olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben zaten prensip olarak hiçbir çekilişe katılmıyorum birkaç çok sevdiğim blogger dışında :) Nedeni de iki hediye için 1000 şart koşulması. Ağızda yapay bir tat bırakıyor. Bu kadar şartın zorunlu olmasının yanında zaten kazanma ihtimalimi de göz önüne alırsam diyorum ki paramla alırım da hiç gerilmem daha iyi :)

      Diğer yandan da her bloğun okuyucusu farklı. Mesela hiç anlam veremediğim birkaç çekilişe denk geldim şöyle yazıyordu hediye veren kişi : 1 adet Flormar oje- hiç kullanmadım sadece 1 kez sürdüm. 1 adet ... marka ruj- sadece rengine bakmak için ambalajını açtım. Makyaj temizleme pamuğu vs vs. Okuduğumda şok olmuştum, dahası benim üç günlük emeğime katılım olmazken bu arkadaşın kullanılmış oje ve rujuna 200'den çok katılım vardı. O gün zaten bazı insanların çekiliş beklentisini çok net algıladım ve kalabalığın her zaman iyi olmadığını da.

      Benim bloğumda, sadece çalışmalarımı seven ve bana destek olan az ama öz okuyucu var. Bir yandan ben de yazılarım ve çalışmalarım daha çok kişiye ulaşsın istiyorum her blogger gibi. Zaten, beni takip edenler o bahsettiğim 200 kişi gibi değiller. Bambaşka bir noktadan bakıyorlar hayata, bambaşka donanımlara sahipler. Bu nedenle ben de sizin gibi düşünüyorum. Aktif olmayan, ya da çekiliş delisi 200 kişiyi ne yapayım ben. Az gelsin ama öz gelsin.

      Kurtlar için teşekkür ederim :) Her birinin yapımı yaklaşık 1 saat sürmese daha çok seveceğim kerataları :)

      Sil
  3. kitap kurtları çok güzel olmuş, bayıldım, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Sevgiler, mutlu seneler...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar