Cafe Fernando'nun İzinden: Eton Mess

Bu pazar günü yeğenimiz de biz de misafir olduğundan, evin iki yakışıklısı için mutfağa girdim ve tüm maharetimi sergiledim. En sevdiğim insan türü, idölüm Julia Child gibi, yemek yemeyi seven insanlar. Benim çevremde de, ben hariç bütün bayanlar genellikle diyette olduğundan, işin özü kalori hesabı yapmayan ve "Bir tabak daha alabilir miyim?" diye soran, tatlının her türlüsüne bayılan erkek misafir seviyorum. Bu türün kadın olanı varsa hiç cinsiyet ayrımı yapmam, onu da çok severim. :)

eton mess

Fotoğraftaki tatlının adı Eton Mess. Eşimle cumartesi günü sayı tutmaca oynadık ve yapılacak bir tarif olarak karşımıza Eton Mess çıktı. Kendisine öncelik verme nedenim tamamen şans :)

Aşağıdaki tırnak işaretli alıntı yaptığım anlatım, Cenk'in kitabından bir alıntı ve bakalım Cenk, Eton Mess'i nasıl anlatmış:

"Eton mess, kısaca anlatmak gerekirse, pavlovanın dayak yemişi.

Kocaman bir mereng hazırlayıp üzerine dağ gibi krem şanti sürdüğünüzü düşünün. Onun da üzerine meyveleri dizdiniz, gururla masaya doğru götürürken ayağınız takıldı, canım pavlova düşüp darmadağın oldu. Pavlova, oldu Eton Mess.

Rivayete göre, İngiltere'nin en köklü okullarından biri olan Eton College'daki bir kriket maçı şerefine hazırlanan çilekli bir pavlova, götüren şoför sağ olsun, okula ulaştığında tanınmaz bir hale gelince bu adı almış. Bir diğer hikaye de, yerinde duramayan bir labradorun okuldaki bir kutlama esnasında bir piknik sepetinin içindeki çilekli pavlovanın üzerine oturup canım tatlıyı darmaduman ettiği.

Hangi hikaye doğru bilmem ama her kim o çilekli pavlovayı bu hale getirdiyse helal olsun."

eton mess

İşte böyle anlatıma sahip bir kitap sevilmez mi? Bunu yazan çok saygıdeğer insan bu tariflerle boğuşurken gram hesabı yaparken bile gülümsetmez mi? Sevilir ve gülümsetir. Çok net.

Eton Mess'in lezzetini size anlatmak istersem hangi kelimeleri seçmeliyim? Sanırım size sonuçtan bahsetmeliyim. Fotoğrafı çekip masaya servis için götürdükten yaklaşık 1,5 dakika sonra ortada orada 2 dakika öncesine kadar bir tatlı olduğuna dair hiçbir kanıt yoktu! Açıklayıcı oldu mu? :)

Telif hakkı nedeni ile tabii ki tarifleri yayınlayamıyorum ama zaten bu kitabı almış olduğunuzu ümit ediyorum :)

Kocaman sevgilerle...

Yorumlar

  1. Allahım,çok merak ettim tadını.Zaten hikayesi bir ampul yaktı önce:) Ben de olsam asla kalori hesabı yapmazdım şahsen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmak ne mümkün ki zaten :) Hele ki elinde bu kitap varsa :)

      Kocaman sevgiler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık canimmmmmmmmm :)

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık efendim :) bu yemeğin hikayeleri varsa kesinlikle yenmeli yahu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende her şeyin bir hikayesi var :)
      Çok teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  4. mmmmmmm Ellerine sağlıkharika görünüyor

    YanıtlaSil
  5. Bugün 3 Eylül bu durumda kitaba kavuşmama daha 2 ay var Yeliizzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinem yaa gülmekten çatlıycam sana :)
      Bence daha sürpriz bir şeyler bekle sen doğum gününe :)
      Ben mesela geçen doğum günümde eşim en istediğim şeylerden birini aldığı için çok kızmıştım (Msa workshop) çünkü ben onu zaten alacaktım, neden daha yaratıcı olmadın diye söylendim. Sonra o kurs iptal oldu, o da bana kursun yanında şakasına tava, çaydanlık falan almıştı, kızayım diye. Kızmıştım da, sonra kurs yanınca benim dgünü hediyelerin tava çaydanlık oldu :))
      Hayat sürprizlerle dolu :)

      Sil
    2. Yok be Yelizcim her sene aynı ümitle beklemekten sıkıldım. Ciddi liste yapıp vericem eline yoksa sezonu hediyesiz kapatıyorum:)) Bir tiyatro oyunu ve bir pastayla beni kandırmaya çalışıyor. Kendisi doğum günü kutlamalarından hoşlanmıyor diye güme gidiyorum ben de. Bak haber veririm sana bu kez "neler yapmadığını" falan günü gelince ;)

      Sil
    3. O zaman bence de ver listeyi canının çektiği bir tanesini alsın. Ben de çok kızdım şu an arkadaşa :(

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar