10(!) Kitap Mimi

Sevgili Dilek beni en sevdiğim konulardan birinde mimlemiş. En sevdiğim 10 kitabı yazmamı istemiş. Böyle mimler hep olsun, ben de hep dile getireyim bu yazarları, eserlerini. Ortak noktamız olan insanları tanıyayım.
Yalnız tek bir sorunum var, şimdi benim gibi en basit konuyu bile altı paragraftan az cümlelerle anlatamayan biri için 10 kitap ismi verebilmek hakikaten zor.

Bir de olağanüstü olduklarını ileride düşünebileceğim halde henüz okumadığım yazarlara ne demeli?

En iyisi bu liste zaman geçtikçe hep güncellensin.

Kategori kategori yazıyorum o halde.

Klasikler:

1. Dostoyevski- Yeraltından Notlar
2. Sefiller- Victor Hugo
3. Büyük Umutlar- Charles Dickens

Çocuk Halleriyle Yetişkin Kalplerimize Dokunanlar:

1. Küçük Prens- Antoine de Saint-Exupery
2. Şeker Portakalı- Jose Mauro de Vasconcelos
3. Çavdar Tarlasında Çocuklar- J. D. Salinger

Dünya Edebiyatı:

1. Yüzyıllık Yalnızlık- G. Garcia Marquez
2. Şibumi- Trevanian
3. Sırça Fanus- Sylvia Plath

Felsefe:

1. Böyle Buyurdu Zerdüşt- F. Nietzsche
2. Oruç Aruoba- İle - De Ki İşte

Türk Edebiyatı:

1. Oğuz Atay- Tutunamayanlar
2. Yusuf Atılgan- Aylak Adam
3. Sabahattin Ali
4. Tezer Özlü!!!! Tıkk Tıkk ve Tıkk Tıkk
5. Çalıkuşu- Reşat Nuri Güntekin
6. Bilge Karasu
7. Kürşat Başar (Çok çok özeldir benim için)
*Aynı zamanda Azra Kohen'in yazdığı Fi ve Çi'yi okumanızı temenni ediyorum. Beni o kadar sarstı ki...

Kişisel Gelişim:

1. Kendi Hayatını Kendin Kur- Peter Buffett
2. Outliers- Malcolm Gladwell
3. Dört Anlaşma- Don Miquel Ruiz

Bazı kitaplara bloğumda atıfta bulunmuş ya da yer vermiştim, onları koyu renklerle belirttim, dilerseniz okuyabilirsiniz.

Dilek'e koca koca sevgilerimi yolluyorum.

Ben de iki kitapsever arkadaşımı:

Sinem ve Ahu'yu mimliyor, en sevdikleri kitap/yazarları onlara soruyorum.

Sevgiyle...

Yorumlar

  1. Hepsi, hepsi çok güzel. Keşke vaktimiz çok çok olsa da yer yüzündeki tüm kitapları okuyabilsek. Ben de sana çok teşekkür ederim, böyle güzel yazı hazırladığın için, sevgiler öpücükler... (bir de ben senin böyle cicili bicili mutfak ekipmanlarına ve kitap kurtlarına bayılıyorum ben :) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke Dilek'cim... İnsan her yeni kitapta bu açlığın bitmeyeceğini bir kez daha anlıyor.
      Kurtlarım adına çok teşekkür ederim :)
      Sevgiler...

      Sil
  2. Bu güzel kitapları bizimle paylaştığınız için teşekkürler.. merak edip okuyacağım kitaplar var☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Kesinlikle tümünü gözüm kapalı tavsiye ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Bu güzel kitapları bizimle paylaştığınız için teşekkürler.. merak edip okuyacağım kitaplar var☺

    YanıtlaSil
  4. Birde sizden kitaplardan beğendiğiniz kesitleri istesek çok mu oluruz ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)

      Elbette çok olmazsınız ama bazılarından alıntılarım olmuştu onları koyu renklerle belirttim. Dilerseniz tıklayıp alıntı ve fikirlerimi okuyabilirsiniz.
      Onun dışında bazı kitapları alıntılamak neredeyse imkansız Tutunamayanlar gibi. 700 sayfa ve her sayfası çizilmiş bir kitabı buraya yazmaya ömrüm yetmeyebilir :)
      sevgiler...

      Sil
  5. Birde sizden kitaplardan beğendiğiniz kesitleri istesek çok mu oluruz ? :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar