Tatlı Minik Sırrım: Carte d'Or'la Tatlı Sırlar...

Bir süredir Bengi Kurtcebe'yi Instagram üzerinden takip etmekteyim. Le Fırın'dan çıkardığı tüm lezzetlere hayranım. Haziran ayında "Carte d'Or'dan Tatlı Sırlar" kitabını paylaştığını görünce, kitaba "Benim olacaksın!!!" dedim ve kitap henüz kitapçılarda yerini almadan akşamına elime geçti :) Şans mı desem, tesadüf mü desem, süper kahraman bir eşim mi var desem bilemedim :)
Bu da o anki mutluluğumun kanıtı :)


Öncelikle şunu söylemeliyim ki, bu kitapta hiçbiri sizi yormayacak ama misafirlerinizin gözünde pastacılar kralı gibi görünmenizi sağlayacak çok fazla lezzet var. Tüm lezzetlerin ortak özellikleri, sütlü ya da şerbetli tatlı hiç fark etmez, lezzetlerin bir noktasında dondurma büyüye dahil oluyor ve lezzeti tek kelime ile uçuruyor. Kitapta ayrıca İrlandalı ünlü bir şef olan Rachel Allen'ın da tatlı sırları var. Rachel Allen, 2011'de İrlanda ziyareti sırasında, İngiltere Kraliçesi Elizabeth ile öğle yemeği yeme şerefine erişen 14 devlet adamının arasında boy göstermiş. Aynı zamanda Ulster Üniversitesi, kendisine mutfak sanatına olan katkılarından ötürü Fahri Doktora ünvanı vermiş.

Şimdi isterseniz, kitaptaki tariflerden yaptıklarımı ve yakın zamanda yapmayı planladıklarımı listeleyeyim:

1. Türk Kahvesi ile Bitter Çikolatalı Tart (Yaptım, gördüm, tattım!Türk kahvesi ve bitter aşığı iseniz sizi artık başka bir şey kesmeyecek...)
2. Dondurmalı Piramit Pasta (Nam-ı diğer Mozaik Pasta. Çok sert ve lezzetli bir tadı var. Kıyaslama yapmak gerekirse, normal mozaik pastada iki-üç dilim yiyebiliyorsanız, bu pastada birinci dilimde kesileceksiniz. Tecrübeyle sabittir!)

Devamında yer alanlar henüz yapmadıklarım ama en kısa zamanda yapılacaklar listemde yer alanlar:

1. Türk Kahveli Kurabiye Kupları
2. Carte D'Or'lu Cupcake
3. Dondurmalı Çikolata Şöleni
4. Çikolata Balonunda Carte d'Or Kupu
5. Tarçınlı Rulo
6. Fırında Balon Pasta
7. Çilekli ve Çikolatalı Clafoutis
8. Glutensiz Antep Fıstıklı Turta
9. Carte d'Or Vişneli Karaorman Pastası
10. Light Smoothie
11. Portakal Diliminde Egzotik Dondurma (Rachel Allen)

Son tarif hariç, diğer tüm tarifler Bengi Kurtcebe'nin tarifleri. Ben genellikle sütlü tatlıları sevdiğimden, şerbetli tatlılara listemde yer vermedim. Ancak, siz baklava, kadayıf gibi tatlı kültürümüzde önemli yeri olan tatlıları tercih ediyorsanız; hiç merak etmeyin, bu kitap sizin de ihtiyacınızı karşılayacak.

Yaptıklarımın tarifini vermeyi çok isterim; ama, sanırım telif hakkı nedeni ile blogumda paylaşmam doğru olmayacak.

Türk Kahvesi ile Bitter Çikolatalı Tart
Türk Kahvesi ile Bitter Çikolatalı Tart 

Mozaik Pasta Dondurmalı Piramit Pasta
Dondurmalı Piramit Pasta


Fotoğraflar da size çekici geldiyse, alın okuyun ve hatta önümüz hazır bayramken dolabınızda bayramlaşmaya gelenler için alternatif bir lezzet bulundurun derim!

Bu arada, Boyut Yayınları'ndan çıkan kitabın etiket fiyatı 29,90 TL.

Bol dondurmalı, çok tatlı sırlarınız olsun!

Yeliz

10.03.2013 Tarihinde Edit: Magnolia'yı bilir misiniz? Hani şu Cookshop'ın meşhur tatlısı... Benim vazgeçemediğim lezzetlerden biridir. Bu kitapta Magnolia tarifi de var. Ben yaptım ve olağanüstü oldu. Yani Cookshop tadında değil ama kendi kulvarında gerçekten süper! Sizlere de tavsiye ederim! Görmek isterseniz link tıkk tıkk

Yorumlar

Popüler Yayınlar