İlk Pasta Denemem: İşte Gelin İşte Damat!

Amatör kurabiye maceramdan sonra, pasta yapımı hakkında Vanilya Pasta Ekmek Atölyesi'nden bir günlük pasta eğitimi aldım. Bu eğitime katılmadan önce pastacılığa bakış açım "Olsa da yesek!"ten öteye gitmezdi. Vanilya Pasta'nın sahibi Yeşim Hanım, bir günlük eğitimiyle bu mesleğe duyduğum saygıyı başka bir boyuta taşıdı.  Eğitimin başında, yumurta kırma konusunda tüyolar alıp bazı arkadaşların yumurtaları tekrar tekrar kırmayı deneyip yanlış kırma metotları uygulamasını da gülümseyerek izlemiştik. O gün aldığım, o anda bana çok önemsiz görünen ama pasta yaparken hayat kurtaran bir bilgi; yumurtaları hiçbir zaman doğrudan karışımın içine kırma ve sarı ve beyazını mutlaka farklı kaplara ayır. Nitekim, sarı ve beyazı ayrılmış yumurtaların altıncısını eklerken yanlışlıkla tüm sarıyı da boca edip pasta yaparken altı yumurtalık omlet elde etmişliğim vardır :)

Pandispanya yaparken kullanılan tekniklerden "Sıcak Metot" tekniği ile pandispanyamızı hazırlamıştık. Bu metot kısaca şöyle uygulanıyor: Yumurta ve şeker birlikte çırpılarak benmaride 43-45 dereceye kadar ısıtılıyor, böylece şekerin erimesi sağlanıyor. İnternette diğer pandispanya tariflerini incelediğimde, sıklıkla soğuk metot kullanıldığını gözlemledim. Soğuk metotta, yumurta beyazı ve sarısı ayrı ayrı çırpılıp kabartıldıktan sonra pandispanya hazırlanıyor.

Pandispanyam, muhteşem bir kabarma düzeyine ulaştıktan sonra kremasını da hazırlayıp yabancı bir kitaptan gelin-damat pastası seçmiştim. Ne yazık ki, kitabın ismini hatırlamıyorum ama geçtiğimiz günlerde Remzi Kitabevi'nde bu kitaba rastladım. Yeri gelmişken, bir süredir kitabevlerinde en uzun dakikaları yemek kitapları kategorisinde geçirmekteyim ve şeker hamuru ile süsleme konusunda en fazla kaynağın Remzi Kitabevi'nde olduğunu gözlemledim.

Pastamın sonucuna dönersek, yorucu ama çok eğlenceli bir günün ardından pastamın görüntüsü de tadı da muhteşemdi...  



İlgilenenler için Vanilya Pasta Ekmek Atölyesi'nin web adresi:

Sevgiyle,
Yeliz

Yorumlar

Popüler Yayınlar