Butik Pastacılık 1: Keskin Kenarlı Pastalar

Keskin kenarlı pastacılık, internette butik pastacılık yapmak isteyenlerin en çok aradığı teknik. Hatta o kadar ki, bu konu ile ilgili yazı yazdığım andan beri popüler yazıların en başına oturdu ve hiçbir bilgi paylaşmadığım o yazı kolay kolay çok okunandan da inmeyecek. Büyük ihtimalle siz bu yazıyı okurken o en az 4 kişi tarafından okunuyor çünkü.

keskin kenar pastacılık, butik pastacılık

Aslında içeriği olan bir yazı değil, sadece bu konuya duyulan yoğun ilgiyi anlatmak için altını çizdim.

Öncelikle keskin kenarlı pasta nedir, bilmeyenler ve ilgilenenler açısından görsellerle anlatayım.

Şimdi göstereceğim pastalar, klasik yöntemle yaptığım hafif bombeli pastalar. Butik pastacılıkta kullanılan en yaygın yöntem. Kenarlarında herhangi bir keskinlik yok, hatta yumuşak bir geçiş ve yuvarlak hatlar var.





Bu tarz pastalar, butik pastacılığın ortaya çıkıp yaygınlaştığı dönemde tek seçenekti. O dönem aldığım pastacılık kursunda da pandispanyadan bu tarz pasta yapmayı öğrenmiştik. İçi meyveli, şuruplu olabilir bu pastaların. Görsellerde gördükleriniz çikolatalı kekle yapılmış çikolatalı pasta. Aslında keskin kenar tarifine uygun ama kursa gitmeden çözememiş olduğum bir nedenden ötürü bombeli.




Kurs sonrası yaptığım bu pasta da keskin kenara örnek. Kenarlar arasındaki farkı görüyorsunuz. 

Keskin kenarda genellikle pastacılar, içine sadece çikolata kullanırlar ve daha kuru pastalar yaparlar. Nedeni de keskin, kutu gibi durması... 

Bu pastayı hem ıslak, hem de meyveli yapmanın yolunu öğrendik, ki dürüst olmak gerekirse, ben meyveli pasta seven biri değilim ve benim için ideal pasta az önce bahsettiğim, full bitter çikolatalı, yerken boğazını yakan lezzette bir pasta. Ama ben ciddi bir istisnayım, çünkü genellikle bizler millet olarak ıslak, meyveli ve hafif pasta seviyoruz. Yaptığım görüşmelerden de bunu anlıyorum. Bu nedenle bu eğitim benim açımdan çok faydalı oldu ve yeni tarifimin tadını da çok sevdim. Keskin kenarlı pastayı, çoğu pastacı dediğim gibi daha kuru ve meyvesiz yapıyor. Bu görünüş dışında, bu tarz pastayı bombeliden ayıran ikinci önemli fark.

Şimdi durup dururken keskin kenar modası nasıl doğdu açıkçası bilmiyorum. Anladığım kadarı ile yurtdışında ortaya çıkan ve Türkiye'de öncüsünün tasarımlarına hayran olduğum Mutlu Dükkan'ın başlattığı bir akım bu.

Keskin kenarlı pastalar, genellikle daha temiz bir görüntü sergiliyorlar. Daha net, üstündeki figürü daha belirgin gösteren şık bir yapıya sahipler. Ama bunlar açıkçası benim düşüncelerim, çünkü tersini düşünen çok fazla insan var. Ayrıca bazı durumlarda, özellikle düğün pastalarında bombeliyi daha sevimli bulan insanlar da var. Ama açıkçası ben ilk gördüğüm andan itibaren keskin pasta yapabilmekten hatta sadece onu yapmaktan yanayım.

Kolay mı derseniz, hayır değil. Ama zor da değil. Keskin kenarlı pasta elde edebilmek için birkaç yöntem var. Bu yöntemleri, sadece yurtdışı sitelerden ve videolardan öğrenebilirsiniz. Bir de Türkiye'deki kurslardan. Bu kurslar genellikle iki gün sürüyor ve genellikle bedelleri de 750 TL civarında oluyor.

Yarınki yazımda bu kursları alabileceğiniz bazı atölyelerden bahsedeceğim. Şimdilik herkese mutlu haftalar...
...
08.12.2015 güncellemesi: Gelecek ay keskin kenarlı pasta kursu vermeye başlıyorum.  :) İlgileniyorsanıuz bana benimtatlihikayem@gmail.com adresimden ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar