Kartpostal #02 /2 Eylül 2015- Kuşadası


Sana nilüfer çiçekleriyle ilgili harika bir hikaye anlatmak isterdim, ama onu başka bir kartpostala saklıyorum.
Çünkü bu karta baktıkça içimden fena halde geçen bir şey var. Kitap Kafka'nın Milena'ya yazdığı mektuplardan oluşuyor. Arkada bir atıf var, atıf da Kafka'nın Milena'dan önceki aşkı Felice'ye yazdığı bir cümle.

"...herhangi bir masalda, herhangi bir kadın uğruna, benim kendi içimde senin uğruna verdiğimden daha büyük ve daha ümitsiz bir mücadele verilmiş olduğuna inanmıyorum; başından beri, tekrar tekrar ve belki de sonsuza dek."


Ne güzel cümleler ama! Bir kez daha söylüyorum, biz acı çekerken onlar yazıyorlar, hem de çok güzel yazıyorlar.

Bu kartı oluştururken düşüncem Piedra Irmağının Kıyısında'nın kapak resmi gibi bir poz vermekti. Olamadı. Okuduğum her ne olursa olsun, hiçbir kitap bu manzarada onu unutturamaz bana.
Neden biliyor musun? "Ateşin yazdığını yalnızca sular söndürebilir." Ve bir kadın hem ateştir, hem de su. O an hangisiyse, diğerine dönüşmeye korkunç bir ihtiyaç duyar.

Bahsettiğim kitapları okudun mu? Okuduysan bir gün belki de her ikisi hakkında uzun bir sohbeti başarabiliriz.
Sevgiyle,
Y.

Yorumlar

  1. Doğru mu anladım bahsettiğiniz kitapları bilmiyorum; ama az önce internetten kitap alışverişi yaptım. Siparişimde ki iki kitapla örtüştürdüm yazdıklarınızı.
    1. Franz Kafka - Milena'ya Mektuplar
    2. Buket Uzuner - Su

    Gerçi ikincisinden pek emin değilim ama neyse :) Eğer doğru tahminde bulunmuşsam, okuduktan sonra yorumlarımı paylaşmak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlki doğru, evet. İkincisi değil :)
      Piedra Irmağının Kıyısında- Paulo Coelho idi ikinci kitap, onu da okumanızı tavsiye ederim. Benim en sevdiklerimden biridir.
      Yorumlarınızı duymayı sabırsızlıkla bekliyorum, beni çok mutlu edersiniz.
      Sevgiler...

      Sil
    2. İkincisinden emin değildim zaten :) Piedra Irmağının Kıyısında Oturdum, Ağladım 'ı hemen listeme ekledim. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

      Sil
    3. Dilerim seversiniz, yorumunuzu sabırsızlıkla bekliyorum...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar