Blog Challenge!

- "Bu senin için tam bir challenge!"
- "Bu proje benim için bir challenge'tı!"
- "Challenge severim." ...

İş hayatında o kadar çok duyduğum hatta kullandığım bir kelime oldu ki "challenge" soğumakla kullanmaya devam etmek arasında çok gidip geldim.

Kelime anlamı olarak şöyle özetleyebilirim. Sizin yetenekleriniz ve bilginizi zorlayacak, bir bakıma sınav görevi görecek ama başarırsanız da bilgi, yetenek, kapasite anlamında sizi bir adım öteye taşıyacak bir durum, problem ya da görev. "No pain no gain." gibi de diyebiliriz. (Zorluk yoksa, kazanç da yok gibi.)

Aslında, bir süredir Instagram'da da dikkatimi çekmekteydi. Nasıl mı? (Yerine benzer bir kelime getiremediğimden izninizle "challenge" kelimesiyle devam edeceğim.)


Mesela, ay boyunca her gün konusu belli fotoğraflar çekip hashtag ile yayınlamak ve bu döngüyü tamamlamak bir challenge. Örneğin, Aralık 12- elyazınla bir fotoğraf, 20- Yılbaşı ağacı, 31- Yılın son resmi gibi...

Az önce, tamamen başka bir şey peşindeyken bir blog keşfettim ve çok taze yazısını okuyup heyecanlandım. İşte inovasyon, ellerine sağlık dedim içimden. Aklıma da ister istemez blog yazmaya başlarken izlediğim Julie&Julia geldi ve daha da heveslendim. (İzlemediyseniz ve bloggersanız aaa ama Tıkk Tıkk.) Evet, nedir bu kadar sevindiğin derseniz bir blogger challenge'ı! Aralık ayı boyunca blogger'lar için her güne bir konu ya da içerik. Ben ilk ikisini okuyunca hemen yapmalıyım dedim. Sizce?

"Gün 1. Yazınıza “Bir varmış, bir yokmuş” ile başlayın.


Gün 2. Herhangi bir kitabın, herhangi bir sayfasını açın ve bir satır seçin. O satırla yazıya başlayın, gerisi sizden…
Gün 3. Dünyada istediğiniz bir yere gidebilecek olsanız nereyi seçerdiniz, düşünün. Oradaki deneyiminizi yazın.
Gün 4. Kafanızdan bir karakter atın ve onun hikayesini yazın.
Gün 5. Bir rüyanızı veya kabusunuzu hikaye şeklinde yazın.
Gün 6. “Mutfakta penceremin önünde duruyorum…” Başlangıç cümlesi bu, gerisi serbest.
..."
Aşağılara doğru indikçe "Yapamam sanırım, zor bu konular. Hem benim temamın dışında." diye düşündüm ama o istek ruhumda canlandı bir kere. Yapabildiğim kadarını yaparım diyerek sonuca bağladım ve burada yazma kararı aldım.
*Bu resim, linkini vereceğim yazıdan alınmıştır. 

Kimler benimle?

Yazının devamı ve detayı için lütfen Blog Fırtınası. Ayrıca kendi adıma çokça teşekkür ederim Deniz :)

Yorumlar

  1. Çok iyi bir fikirmiş bu challenge olayı ama dediğin gibi zorlayabilir. Ben bu ay pas geçeyim de bir daha ki ay olursa ben de varım :) Bu arada bumerang'tan haber bekliyorum hala. Cevap vermediler. Belki seninle iletişime geçerler. Hakkımı sana devretmek istediğimi yazdım çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sen de katılırsın da birbirimizi destekleriz pes ettirmeyiz diye umutluydum :) Biraz zor hakikaten, ben de yapabildiğim kadar dedim kendime... Bumerang için iyi haberler umuyorum :) Bana ulaşırlarsa haber veririm mutlaka. Teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar